Rustbeskyttelse av bil
Vår rustbeskyttelse er tidkrevende. Ikke bare vask og tørk, men demontering, montering og selve behandlingen tar tid. Derfor skiller vår behandling seg mye fra annen understellsbehandling. Det er for å sikre et godt resultat at jobben er omfattende. Det finnes mange gode voksprodukter på markedet, og så lenge det er voksbaserte bitumen-produkter er de kompatibel med originalbeskyttelse.
Hvordan jobben utføres betyr alltid mest.
Du kan lese mer om begreper innen rustbeskyttelse av bil under “Ofte stile spørsmål“
Vask
Rustbehandling ved rustskader
Etter vask, når bilens understell er helt rent, blir det foretatt inspeksjon med hensyn til rustskader. Finner vi rust som bør utbedres, blir kunden kontaktet og tilbudt sandblåsing etc. Vi tar gjerne bilder for deg om det dukker opp uforutsette skader.
Tørk
Tørk er viktig for å få et godt resultat. For god tørking har vi tørkeanlegg med høy temperatur og kraftige vifter som sørger for god sirkulasjon og utskifting av luft. Bilen må stå på tørkeanlegg til dagen etter, slik at understellet og alle hulrom tørker godt opp.
Påføring av voksbasert rustbeskyttelse
Sprøytingen av bilen krever lang erfaring og kompetanse. Vi sprøyter i dører, dørstolper, panser, rammevanger, kanaler etc. med spesialstoff for hulrom. Dette hulroms-stoffet blir også lagt på hele understellet før det blir sprøytet på slite-belegg. Noen biler har utfordringer som må løses med andre produkter. Vi har flere alternativer for ulike oppgaver. På de fleste nyere biler har produsent oppgitt steder det ikke må sprøytes og har som regel restriksjoner for boring i karosseriet. Dette er selvfølgelig hensyn vi tar.
Klargjøring
Til slutt klargjøres bilen. Den blir vasket utvendig og overflødig rustbeskyttelse fjernes. Vi kvalitetskontrollerer behandlingen og eventuelt garantihefte oppdateres.
Ofte stilte spørsmål
Du kan lese mer på “Ofte stilte spørsmål“
Vi anbefaler:
Første understellsbehandling så tidlig som mulig (gjerne som ny) og etterbehandling hvert 3. år.